Profiel van Emmelie

Emmelie Voice-Artist
DuitsEngelsFransNederlands

“Emmelie’s stem is leeftijdloos en fris, en omdat ze makkelijk te regisseren is, is het eindresultaat altijd top.”
(Voice-over en regisseuse Machteld van der Gaag)

 

“Emmelie is één van de beste Engelstalige voice-overs in Nederland.”
(Jacco den Hartogh, The Filmfactory)

“Emmelie is een rasverteller met een jonge, warme stem.”

“Mijn allereerste radiospotje sprak ik in op mijn zestiende, voor een anti acnémiddel. Gelukkig hoefde ik het niet te gebruiken maar het was wel de start van mijn stemmenbestaan. Omdat ik al jong begonnen ben, heb ik veel kunnen leren en heel veel mogen inspreken.

Inmiddels ben ik ruim twintig jaar bezig als voice-over en stem-actrice. Met veel plezier zet ik mijn stem in voor diverse bedrijven, organisaties en merken om teksten en verhalen tot leven te brengen. Fris en enthousiast voor bijvoorbeeld Kellogs en Sloggi, jong en energiek voor Belcompany of Gliss Kur of waanzinnig enthousiast voor Movieplanet. Maar ik spreek net zo makkelijk serieuze bedrijfsfims, animaties, e-learnings en voice respons systemen in. Audioboeken ook trouwens. Ook spreek ik vloeiend Engels (Brits), vanwege mijn Engelse vader, en kan zo nodig beide talen inspreken. ”

Bio:

Emmelie is geboren in Nederland, maar heeft een Engelse achtergrond waardoor ze vloeiend Nederlands én Engels spreekt. Ze spreekt zowel luchtige teksten in op frisse energieke wijze, als serieuze teksten voor de zakelijke markt. Haar eerste spotje sprak ze in toen ze zestien was, en sindsdien leent ze haar stem aan verschillende radio- en televisieproducties, infomercials, bedrijfsfilms en radio en tv-commercials voor opdrachtgevers als Smart, Sloggi Invisible, Kellogs, Coca-Cola en Unicef. Vanwege haar tweetaligheid behoren ook multinationals als ING, Shell, Rabobank, NH Films, Vodafone en KPN tot haar opdrachtgevers. Emmelie beschikt over eigen opname-apparatuur en een geluidsstudio.

“Het allerleukste is om samen met de klant of opdrachtgever een tekst tot leven te brengen en om de juiste intonatie of tone of voice te vinden die het beste past bij het product. Dat doe ik met groot plezier.”