Blog

Voiceland
2 april 2019
Algemeen Geen reacties

Waarom een podcast populair is

Podcasts zijn populairder dan ooit!

Alleen al de laatste jaren winnen podcasts snel aan populariteit. Een van de grootste redenen is de verschuiving naar mobiel; consumenten verplaatsen zich vaker van desktops en gebruiken vaker mobiele apparaten.

Zelfs zoekmachines veranderen hun algoritmen om mobiel de prioriteit te geven, waardoor het belangrijker dan ooit is voor bedrijven om zich te concentreren op het optimaliseren voor mobiele platforms. Omdat mensen meer afhankelijk zijn van mobiele apparaten, is het gemakkelijker dan ooit geworden om podcasts te openen, te downloaden en te beluisteren, waar en wanneer dan ook.

Een andere factor die de populariteit van podcasts voedt, is het gebrek aan tijd van mensen. Het lijkt erop dat we drukker zijn dan ooit en dat feit heeft het moeilijker gemaakt om te gaan zitten, een boek te lezen of zelfs tv kijken zonder afleiding. Mensen willen multitasken en zo veel mogelijk gedaan krijgen, en podcasts maken het gemakkelijk om te luisteren tijdens een woon-werkverkeer, tijdens een run, tijdens het huishouden, enz.

 

Hoe podcasts marketing veranderen

De belangrijkste focus als het gaat om marketing is inhoud. “Content is king” is een veel voorkomende uitdrukking die je in de industrie zult horen, en hoewel deze woorden op dit moment misschien cliché zijn, hebben ze nog steeds veel waarheid. In een poging om zoveel mogelijk kwaliteitsinhoud te produceren, hebben veel bedrijven blogs opgezet waar ze regelmatig geschreven inhoud kunnen posten, maar podcasts veranderen dat.

Met podcasts is er geen behoefte aan een geschreven blogbericht.
Podcasts zijn eenvoudiger: bedrijven kunnen deze gebruiken om hoogwaardige, relevante inhoud te plaatsen zonder dezelfde inspanning en vaardigheid die schrijven vereist. Podcasts inspireren een gesprek.

Podcasts helpen ook bij het opbouwen van merkherkenning, autoriteit en vertrouwen bij consumenten. Met zoveel mensen die luisteren, bieden ze een geweldige mogelijkheid voor gesprekken met betrekking tot specifieke industrieën; en in deze context bouwen ze geloofwaardigheid op in de niche van de podcaster. Verder vertellen ze het woord over het merk van de podcaster aan luisteraars die er misschien nog nooit van hebben gehoord.

Kortom, er is geen betere tijd dan het heden om deel te nemen aan de podcasting-gelegenheid en er gebruik van te maken terwijl het blijft groeien.

 

 

Investeer in kwaliteit.

Verbeterde technologie en betere toegang hebben ervoor gezorgd dat kwaliteit belangrijker is dan ooit, dus er is geen excuus om een show van lage kwaliteit te creëren.

Consumenten zijn meer geneigd om zich bezig te houden met inhoud die educatief, onderhoudend of anderszins relevant is voor hun interesses, maar het moet ook betrekking hebben op uw bedrijf en merk. Het genereren van content van hoge kwaliteit vergt behoorlijk wat planning, onderzoek en ontwikkeling.

 

Wil jij een podcast creëren of heb je vragen over het beginnen van een podcast? neem dan contact met ons op of laat een bericht achter.

 

Reactie